lördag 6 juni 2009

Pust!


Nu har jag sjunkit ner i soffan efter att ha vinkat av alla gäster. Festen var jättelyckad med god, exotisk planka och finfin prinsesstårta som mamma gjort.






Runt klockan 22 kom Julia och var så trött så morfar gick och borstade hennes tänder. När vi skulle göra samma procedur på Saga så är ungen försvunnen!!! Det slutar med att typ alla letar i hela huset. Kusin O 7 år är också borta så vi letar även ute och hos farmor och farfar. O hittar vi vid datorn men Saga är ingenstans! När jag för tredje gången tittar i vårt sovrum går jag in i min "klädkammare" och drar undan galgarna som hänger ca en meter från golvet. Där ser jag ett par fötter som sticker fram! Bakom alla kläder sitter hon på en kudde, lutad mot väggen. Jag lyfter upp henne och vi sätter oss i soffan och kramas. Jag frågar henne om hon gömde sig för att få lugn och ro och hon nickar. Inte lätt att ha fem kusiner på 8-10 år som röjer runt när det är över tre timmar sedan läggdags!
Hon ville inte ens lyssna på godnattsagan som morfar läste utan kröp ner i sin säng och somnade!
Lilla gumman...

Nu sitter Hasse här med sin svåger och spelar hockeyspel på ps3, de ska visst kolla på hockey inatt... Undrar vem som får gå upp med barnen imorgon... =)

Vill bara avsluta med att säga Tusen tack för hjälpen idag mamma, du är bäst!tongue smileys


Inga kommentarer: