måndag 1 juni 2009

Då har man passerat över till andra sidan...

30-årsstrecket alltså!
Någon kris har jag inte känt av än, så man får väl säga att övergången gått hyfsat smärtfritt!

Dagen på jobbet gick fort då vi haft utvärderingsdag hela dagen och skrivit och pratat igenom året som gått. Jag blev firad med sång, tårta och paket på morgonen innan vi satte igång att jobba.

Familjen hämtade mig på jobbet och vi for direkt till coop forum och snabbhandlade det vi behövde inför kvällen. Eftersom den riktiga festen är på lördag så körde vi lite grillad korv med smaskiga tillbehör och jordgubbstårta till efterrätt. Tårtan är nästan helt gjord av barnen. Jag har vispat chokladmousse till ena lagret och jordgubbsfromage till det andra samt grädden. Sedan har barnen smetat ut lagren och framför allt dekorerat tårtan. Blivande konditorer (heter det så?) kanske?


Jag kan ju säga att jag hade en liten aning om vad jag skulle få i present tack vare mina kära barn. Denna konversation utspelade sig igårkväll när vi kom hem från Köpenhamn:

J & S: -Vi har hjälpt mormor att slå in din present som du ska få imorgon! Det är strumpor och kalsonger i! (Brukar vi köra med för att de inte ska säga vad som är i paketet)

Jag: -Men åh, vad bra! Precis vad jag behöver!

J: -Ja, det är strumpor och kalsonger! ...För det är ingen symaskin iallafall!

Jag: -Nähä, vad bra då!

En liten stund senare:

J:- Kan du inte gissa vad du ska få i paketet?

Jag: -Okej... Är det en... Fotboll?

J: -Nej!

Jag: -En blomma?

J: -Nej!

Jag: -Nu gissar jag bara en gång till! (Vill ju inte "veta") Är det en prinsessa?

J: -Nej!!!! Du kan få en liten ledtråd!

Jag: -Okej, ge mig en ledtråd...

J: -Det är något som... Som man kan sy med!

Jag: -Jaha, är det nål och tråd?

Båda: Neeej!!!

S: -Det är något stort!

Jag ger upp: -Är det en symaskin?

Båda: -Jaaaa!!!!

Så nu har jag provsytt min nya maskin ikväll. Det blev ett mjukt skydd att sätta runt bilbältet för att undvika skav på halsarna när de åker bil i små t-shirtar och linnen. Bara Julias blev klar, så den fick jag lägga undan tills Sagas också är färdig. Det kändes som om den fungerade bra, hoppas den passar bra med!

Nu ska jag skutta i säng så jag orkar med morgondagen också!
Godnatt!

3 kommentarer:

Pappa sa...

Tack för gårdagen, det var trevligt.

Dax att ändra lite data i din profil nu kanske.

Unknown sa...

hahahahahhahaha... va kul

Pia sa...

Hahaha, vilka tjejer att kunna behåla hemligheter ;-)
GRATTIS i efterskott! Jag fick oxå en symaskin i 30-års-present - för en massa år sedan ;-

Fast barnen tror nog inte att vi har ngn för den är väldigt sällan framtagen ur garderoben... Fast "förr i tiden" var jag faktiskt (ibland) rätt flitig på att sy, trot eller ej.