söndag 19 oktober 2008

Vad mycket hjälp man kan få av två snart-fyraåringar!

Igår eftermiddag bestämde jag mig för att det var på tiden att vi plockade ner studsmattan så inte den skulle bli stående hela vintern och bli förstörd. Efter att ha pratat med mannen i huset flera gånger utan att få någon respons så bestämde jag mig för att göra det själv! Medan barnen lekte tog jag bort skyddet för fjädrarna och då var deras nyfikenhet väckt! Julia sprang in och hämtade en kasse att samla fjädrarna i och sen satte vi igång. De samlade fjädrar, hjälpte mig att vika ihop själva studsmattan och till och med delarna i stativet bar de in i förrådet!

Efter det jobbet gick vi in och åt kvällsmat och barnen tittade på Tingeling. Äntligen, efter att ha sett reklam för den i flera veckor, så var det äntligen dags! Som alla Disneyfilmer har den sina sorgliga partier som när Tingeling blir utstött av alla efter att ha ställt till det litegrann. Då tittar Julia på mig och säger: "Mamma, jag får också tårar" och gnider sig i ögonen. Även Saga ser lite ledsen ut, de är så känsliga våra barn. =D

Idag ska vi till Rosenlundsbadet, ska bli spännande att se hur modiga de är idag. De är så fåniga med vatten!

/M

1 kommentar:

nyvirkat sa...

Ser fram emot blivande fyraåringar om dom hjälper till så bra :-) Ha så skoj på badet! Vill också åka och bada!