torsdag 23 oktober 2008

Årets dagisbilder har kommit!

Avfotade, har tyvärr ingen scanner men det får duga!



Har ingen aning om varför texten är understruken, får inte bort det! 

Gruppbilden togs utomhus men den blev väl sådär enligt mig... Jag hade skickat med jättefina stickade ponchos som de skulle ha på sig istället för jackorna så det skulle se lite finare ut. Det är ju sådär fint om de är fullt påklädda i ytterkläder på fotot. Nu hade ju personalen lyckats missförstå detta och tryckt på ponchosarna (heter det så?över fleecetröjor och jackor med resultatet att de ser ut som stoppade korvar! Kul...

Det hade väl varit bättre om barnen haft ytterkläderna på under förberedelserna och sen stått i "finkläderna" en liten stund när kortet togs, det hade de ju inte frusit ihjäl av? Nu står alla fullt påpälsade med mössor och allt, så man ser knappt hur de ser ut...

Porträtten blev helt okej. De är inte jätteglada i situationen det syns, och Saga ser lite bekymrad ut men jag är ändå nöjd med bilderna efter förra årets där båda såg så rödgråtna ut att vi skickade tillbaka alla. (Efter att ha scannat dem iallafall, hihi) 

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad söta de är tjejerna!! Fina bilder!

Adams bilder kom för ett par veckor sedan. Jag behöll en och returnerade resten. Bilderna var rätt ok... men jag tror nog jag kan fixa till bättre själv på honom om jag vill! ;-)

kram Linda

ps. Kom gärna in och tävla på min blogg!

nyvirkat sa...

Vilka sötisar! Saga ser lite ut som: "Kan du ta kortet nångång, jag förstår inte riktigt meningen med detta. Vill hellre leka".. :-) Tycker dom var jättehärliga och fina!