söndag 26 oktober 2008

En timme extra att sova? Säääkert!

Ja, inatt vreds klockan tillbaka en timme och alla fick en timmes extra sömn. Alla utan barn d.v.s. Barn som i vanliga fall vaknar 7.30 kan man oftast inte övertala att sova en extra timme när de en gång har vaknat, utan det är bara att inse att klockan är 6.30 och stiga upp och göra frukost. Sen blir det ju inte bättre av att man var på 30-årsfest igårkväll och skulle ha behövt minst en timmes sömn till... Jag tröstar mig med att jag nog mår 20ggr bättre än sambon som ligger i sängen och ojar sig. En annan hade ju lite vett att ta det lugnt med drickat igår! ;-)

Godmorgon!

2 kommentarer:

nyvirkat sa...

6.30 är ju sovmorgon! Här var vi uppe kl 05.00 vintertid! Suck! Skönt att ni hade trevligt igår iaf!

Linda sa...

Hihi, nä barn ställer ju inte om sig lika lätt som klockan! ;-) Fast här fick jag faktiskt sovmorgon idag. William tyckte att det var lagom att vakna vid halv elva! (men så länge sov inte jag, utan hann duscha, äta frukost och sånt innan)