lördag 20 september 2008

Julia, vårt lilla mattegeni!

Nyss när vi satt och åt mellanmål blev jag riktigt imponerad av Julia. Hon ville inte äta upp sin yoghurt som hon nyss fått påfyllning på och jag satt och försökte lura i henne några skedar på det högst traditionella sättet "En sked för mamma". Vi pratade om vilka som skulle få en sked och hon valde Anna, Stefan och Fredrik. Tre var lagom. Jag tyckte att det var lite för lite och frågade om inte mormor och morfar skulle få varsin sked också? Utan att blinka svarar hon: "Men då måste jag ju ta fem!" Jag blev faktiskt riktigt imponerad över att hon är så snabbtänkt!

För övrigt har vi en lagom lugn lördag och har ätit lite lördagsgodis. Jag och barnen ska mysa med lite grillad kyckling ikväll, pappan är och tittar på fotboll hos en kompis. Jag tycker det är riktigt skönt att bara vara hemma och slappa ikväll, efter att ha varit ute på After Work igårkväll. Jättetrevligt var det men man känner sig en aning gammal när man åker hem från stan klockan tio och är helt slut ;-) Men till mitt försvar hade jag varit uppe sedan klockan fem också!

Inga kommentarer: