torsdag 7 juli 2011

Buzzar Tassimo och jämför med dolce gusto circulo

Nu har jag haft min Tassimo hemma i ungefär en vecka och Oh. My. God. vad smidig den är jämfört med dolce gusto circulo som vi hade innan! På circulon fick man beräkna (läs: gissa) när man fyllt på t.ex. 180ml. vatten för att få en kopp kaffe. Det kan man ju räkna ut själv att det inte blev perfekt särskilt ofta utan lätt blev antingen för starkt eller för svagt. På Tassimon trycker man på en knapp och så fyller den på perfekt mängd vatten stort plus!!!


Tassimon är mindre och smidigare och tar inte upp särskilt mycket plats på vår lilla köksbänk.


Anna testar en kopp latte macciato :-)


Idag har jag varit och hämtat ut mitt paket med kapslar jag köpte med rabattkupongen och såhär inbjudande ser det ut i mitt skafferi nu, bara att välja och vraka!
Ytterligare ett plus för Tassimo är kapselförvaringen. Bara att öppna och stoppa in i skafferiet. Circulons kapslar ligger huller om buller i lådorna och man måste köpa till en dyr förvaringspryl för att få det snyggt.

Jag kommer att behålla min Tassimo och komplettera med den gamla vanliga kaffebryggaren om man ska göra mycket kaffe på en gång!

Inga kommentarer: