torsdag 27 november 2008

Men vad är det med vägen till Gällstad?

Idag när vi båda slutade tidigt passade vi på att åka till Gällstad och kika lite. Hasse fick ett par byxor och jag hittade ett par skor på Scoretts outlet. Så nöjd, mina gamla har blivit så fula!

När vi åkte dit berättade jag för barnen att när de var med dit sist (i tvåårsåldern) så fick vi börja med att köpa varsin uppsättning kläder åt dem eftersom Julia blev åksjuk på grusvägarna där och kräkte ner hela sig.
Gissa vem som ojade sig i baksätet när vi precis kommit ifrån kostigarna! Jodå, Julia lyckades med en favorit i repris och fick stå i underkläder i duggregnet och bli avtorkad innan hon fick nya kläder på. (Jodå, denna gång hade vi extrakläder med)

Det första hon säger när vi åker vidare är att hon ska berätta för kompisarna och fröknarna imorgon att hon kräks, så jag har nog en del att förklara på förskolan imorgon bitti innan jag går till tåget =)

1 kommentar:

Linda sa...

Aj aj då, stackars liten! Nästa gång får ni skippa grusvägen och ta den andra vägen till Gällstad istället!

Kul att du hittade nya skor! :-)

kram Linda